:: معرفی و بررسی نرم افزار picasa ::

با بالا گرفتن تب خرید دوربین های دیجیتال و ارزان شدن قیمت آنها , بیشتر کاربران کامپیوتر به خرید این وسیله جالب و کارآمد روی آوردند و هیچ چیز ارزشمند تر از این نیست که با جمع آوری عکسهایی از دوستان و خانواده خود , خاطرات جالب و به یاد ماندنی را زنده نگهدارید . نسخه خانگی ویندوز XP روشهای بهتری را در نگهداری و به اشتراک گذاردن عکسهای خاطره انگیز به ارمغان آورده ولی هنوز این کاربران کامپیوتر را ارضاء نمی کند . فقط کافی است که چند ماه از خرید دوربین دیجیتال بگذرد تا با سیلی از عکسهای مختلف روبرو شوید به طوری که سرو سامان دادن آن برای شما مشکل ساز شود .


برنامه حاظر که به معرفی آن می پردازم , یک برنامه بسیار خوب برای مدیریت و به اشتراک گذاری عکسهای موجود در هارد دیسک کامپیوتر شماست . این برنامه با یک رابط بسیار زیبا و کاربر پسند , لذت کار کردن با تصاویر را برای شما دو چندان می کند .
بعد از نصب برنامه برای اجرا کلید Try بزنید . برای بار اول که برنامه را اجرا می کنید , پنجره ای باز می شود و تقاضای جستجو و Scan کردن هارد را برای پیدا کردن تصاویر دارد .حالت پیش فرض روی Include all picture قرار دارد و تمام پارتیشنهای فعال را در جستجو می کند , این عمل مدتی طول می کشد .حالت دوم به شما این اجازه را می دهد که خودتان مسیرها را انتخاب کنید . در پایین این پنجره سه گزینه وجود دارد که باز حالت پیش فرض آن روی Watch for chang قرار دارد یعنی پس از اینکه عملیات جستجوی تصاویر پایان گرفت , این برنامه در این حالت منتظر کوچکترین تغییراتی در پوشه های شماست و آنها را به طور اتوماتیک به آرشیو خود اضافه می کند .
اگر این حالت را عوض کنید , برنامه پیغامی مبنی بر اینکه تصاویر اضافه شده شما به طور اتوماتیک به برنامه اضافه نمی شود را به شما نشان می دهد .
بعد از انجام تمام مراحل فوق , برنامه به صورت از پیش تعیین شده تصاویر را از روی تقدم تاریخ دسته بندی می نماید .در بالای پانل اصلی برنامه چند کلید به شکل زیر قرار دارد .
  
کلید Collections برای مرتب کردن عکسها به ترتیب های مختلف است . مثلاً به ترتیب آلبوم .
کلید Import برای انتخاب device های مختلف شما به کار می رود . مثلاً تصاویر شما را از دوربین دیجیتال دریافت می کند و یا تصاویری که روی CD دارید . همچنین در قسمت new collection و new Album شما می توانید عکسهای پوشه های جدید خود را به برنامه اضافه کنید . در این قسمت امکان تغییر نام یک آلبوم هم وجود دارد .
کلید timeline : شما می توانید سلیقه و ابتکار برنامه نویسان شرکت Lifescape solution را در این قسمت مشاهده کنید . یک خط منحنی شکل که در زیر آن آیکن آلبومهای شما قرار دارد و می توانید با موس هر آلبوم را انتخاب کنید . بعد از انتخاب , اولین عکس هر آلبوم به صورت کم رنگ و fade شده در پس زمینه نشان داده می شود . در ضمن برای عوض کردن آلبوم ها می توانید از کلیدهای تعبیه شده در زیر همین صفحه نیز استفاده کنید . بعد از انتخاب آلبوم مورد نظر می توانید کلید slide show را بزنید . در این حالت برنامه به مد Slide show می رود و با fade های بسیار زیبا تصاویر را به شما نشان می دهد . می توانید از scrol موس خود استفاده کنید و عکسها را با سرعت بیشتری عوض کنید . اگر روی همین صفحه با موس کلیک کنید پانل زیر برنامه ظاهر می شود که در سمت راست آن display time قرار دارد و می توانید سرعت عوض شدن تصاویر را تغییر دهید .
حال به پانل اصلی برنامه بر می گردیم . تصاویر هر آلبوم به صورت Tumbnails در صفحه قرار دارند . در بالای پانل آلبومها سه کلید قرار دارد
View & Edit Picture : که در این حالت تصویر انتخاب شده بزرگ شده و شما تغییرات جزئی را می توانید روی آن بدهید .
مثلاً با استفاده از red-Eye می توانید قرمزی چشمها را از بین ببرید . کلید Enhance هم با استفاده از sharpe کردن و تغییر رنگ به صورت اتوماتیک کیفیت بعضی از تصاویر را بهتر میکند . می توانید با کلید Rotate تصویر را به جهت دلخواه بچرخوانید .اگر مایل هستید که تعداد زیادتری تصویر را دریک صفحه داشته باشید می توانید آیکن Small Tumbnails را بزنید . در کنار هر آلبوم هم یک کلید به نام Action قرار دارد که اعمال زیر را انجام می دهد .
به وسیله Hide Album می توانید بعضی از آلبومهای خود را به صورت مخفی درآورید .
یا می توانید به وسیله Combine With Next یک آلبوم را به آلبوم دیگر اضافه کنید . بقیه کارهایی را که در بالا توضیح دادیم را هم می توان به وسیله انتخاب های این کلید برای هر آلبوم استفاده کرد .یکی از گزینه های خوب ، این قسمت Export Album as web page  می باشد . که به شما این اجازه را می دهد که از آلبوم خود یک صفحه Html خوش دست بسازید . حالت پیش فرض 640 است ولی با 1024 شما می توانید کیفیت بهتری را داشته باشید . شما انتخاب های مختلفی دارید , و می توانید هر کدام را امتحان کنید .پس از اتمام کار صفحه ایجاد شده نمایش داده می شود. این صفحه در My Document شما ذخیره شده است . فایل اجرایی آن Index نام دارد .
این قسمت برای کسانی که مایل هستند عکسهای خوانوادگی خود را به صورت یک آلبوم زیبا و خوش دست در آورند بسیار عالی است . اگرعکسی را در پانل اصلی برنامه انتخاب کنید , گزینه های زیر فعال می شوند . شما می توانید آن عکس را چاپ کنید . و یا کیفیت آنها را برای ایجاد یک صفحه Html تغییر دهید . در منوی Tools می توانید وارد Picture Manager شده و تعداد عکسهای موجود در هر پارتیشن را ببینید . همچنین امکان اضافه شدن عکس به طور آتوماتیک را می توانید در این قسمت فعال یا غیر فعال کنید . با توجه به تمام توضیحات بالا , هم اکنون می توانید از امکانات مختلف برنامه استفاده کنید .

دانلود کنید با حجم 3.25 مگابایت

نظرات 2 + ارسال نظر
رامتین سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 12:36 ب.ظ http://www.fugitive.blogfa.com

سلام
عزیز اگه یه برنامه برای بدست اوردن پسورد ای دی افراد بزاری خیلی ممنون میشم.
ایول بای

مجید فنائی سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 01:51 ب.ظ

خیلی خوبه ولی ..... توف توف توف ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد